14,99 eiro. Frederiks Beigbeders

Ja nav lasījuši, tad vismaz par šo grāmatu ir dzirdējuši lielais vairums ļautiņu. Izdevis apgāds Zvaigzne ABC 2004.g., 232 lpp. Kā lielās pats autors, par šo grāmatu viņu atlaida no darba.

Šajā intelektuālajā reklāmas pasauli atmaskojošajā “trillerī” realitāte savijusies ar izdomātiem stāstiem tik ļoti, ka grūti šīs divas pasaules nodalīt. Iespējams, autors to darījis ļoti apzināti, jo reklāma jau arī būtībā ir izdomāti stāsti. Grāmata ironizē par patērētāju sabiedrību, reklāmām un liek arī aizdomāties, cik atkarīgi un negausīgi esam. Uzskatāmi tiek parādīts kādi reklāmu/zīmolu vergi mēs esam.

Daži labākie citāti/domas (to ir daudz…):

    • Es tērēju, tātad esmu.
    • Jūs sasaista ar kredītiem, kas jāatmaksā, ikmēneša maksājumiem, dzīvokļa īri. Jums pa reizei uznāk melnie? Miljoni bezdarbnieku to vien gaida, kad jūs atbrīvosiet vietu.
    • Līdz pat 70.gadiem Normandijas kamambēram bija desmit dažādas garšas nianses, šodien – ne vairāk par trim (pateicoties termiski apstrādātā piena standartizācijai). – Tas ir traģiski un šāds liktenis attiecināms uz daudziem pārtikas produktiem.
    • Bezdarbnieki ir nelaimīgi tāpēc, ka viņiem nav darba, bet tie, kas strādā, – tāpēc, ka tiem darbs ir.
    • Cilvēki padara sev galu, jo pa pastu saņem tikai reklāmas materiālus…
    • Vienīgi garlaicība ļauj izbaudīt tagadni, taču visi tiecas pēc pretējā – […] bēg no tās ar televīzijas, kino, interneta, telefona, videospēļu vai gluži vienkārši žurnālu palīdzību. […] Dienā, kad visi būs samierinājušies ar garlaikošanos uz šīs planētas, cilvēce tiks glābta.
    • Cilvēki nezina, ko vēlas, tikmēr, kamēr viņiem to nepiedāvā.
    • Drīz vien valstis tiks aizvietotas ar uzņēmumiem. Mēs vairs nebūsim kādas valsts pilsoņi, bet gan apdzīvosim preču zīmes.

Jauks ceļvedis reklāmas pasaulē gan tiem, kas kaut ko no mārketinga sajēdz, gan tiem, kuri domā, ka Colgate zobu pastu izvēlējušies tikai pēc savas brīvas gribas apsvērumiem. Starp citu, iespējams, vieni no visu laiku veiksmīgākajiem reklāmistiem bija Hitlers ar Gebelsu. Piemēram, Gebelsam pieder frāze: “Jo lielāki meli, jo vieglāk tiem notic”.

Vērtējums: 5/5. Atļāvos savā grāmatā ar pildspalvu atzīmēt labākās vietas.

6 domas par “14,99 eiro. Frederiks Beigbeders

  1. Muļķības. Autors spļauj kapitālisma akā, no kuŗas pats dzeŗ. Nedz arī Hitlers ar Gebelsu diži reklāmisti bijuši. Nu kuŗš ticēs [Gebelsa] Propagandas ministrijai? Vajag kā komūnisti avīzi par “Patiesību” saukt. Iznākumā visi zina, ka Hitlers bija sliktais (daudziem pat šķiet lielākais ļaunums), bet pulka ļautiņu joprojām fano par komūnismu.

    Patīk

  2. Atbalsojums: 99 franki

  3. Atbalsojums: Reklāmas pauze. « Vai catar coquinho.

Komentēt

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.