Mazais princis. Antuans de Sent-Ekziperī

Izdevusi Zvaigzne ABC (manā īpašumā ir 2004.g. izdevums, bet grāmata tiek regulāri pārizdota), 92 lpp. Ar autora ilustrācijām.

Bērnu grāmatu lasīšanu jūnijā sāku ar iemīļotu klasiku. “Mazo princi” lasa gan bērni, gan pieaugušie. Pat tie, kas nav lasījuši, droši vien zina, ka tu esi atbildīgs par to, ko pieradini. Tā Mazajam princim māca lapsa.

Autors spiests nosēdināt lidmašīnu Sahāras tuksnesī. Viņam ir ūdens 8 dienām un šai laikā jāpaspēj salabot lidmašīnas motors. Tuksnesī viņš satiek Mazo princi, kurš lūdz uzzīmēt mazu jēriņu un pamazām izstāsta par sevi: par savu mazo planētu, par kaprīzo puķi, par citām planētām un par to, kā viņš nonācis uz Zemes un saticis lapsu.

Pārlasīju stāstu trešo reizi un joprojām mani aizķer vairāki citāti:

Karalis: No katra jāprasa tas, ko katrs spēj pildīt.

Lapsa: […] ja tu mani pieradināsi, mēs būsim viens otram vajadzīgi. Tu būsi man vienīgais visā pasaulē. Es būšu tev vienīgā visā pasaulē…

Lapsa: […] īsti mēs redzam tikai ar sirdi. Būtiskais nav acīm saredzams.

Pārmijnieks: Labi ir tur, kur mēs neesam.

Īsais stāsts māca par draudzību un atbildību, dzīvi un lietu kārtību. Un to, ka laternas iededzējs ir derīgāks amats par biznesmeni, kurš skaita zvaigznes: Tas, ka viņi man pieder, ir derīgi kā maniem vulkāniem, tā manai puķei. Bet tu neesi derīgs zvaigznēm….

“Mazo princi” var lasīt kā pasaku, bet var arī lasīt “dziļāk”. Dodu 5/5. Viena no nedaudzajām bērnu grāmatām, ko esmu speciāli pirkusi savam grāmatplauktam.

One thought on “Mazais princis. Antuans de Sent-Ekziperī

  1. Izcils pierādījums tam, ka grāmatas lielums nav vērtējams pēc tās biezuma. Man vismīļākā ir lapsa: “Ja jūs esat ļāvuši sevi pieradināt, var gadīties, ka būs mazliet jāraud.” Bet – “Atceries zeltainos kviešus!”

    Like

Komentēt

