Svētdienas ziņas #2

Svētdienas ziņu logo

Svētdienas ziņas ir mana versija par Caffeinated Book Reviewer radīto Sunday Post. Turpmāk svētdienās vai pirmdienu rītos, iespējams regulāri, bet varbūt arī nē (jo es to negribu pārvērst pienākumā), jūs sasniegs pļāpas par pagājušo nedēļu, ko taisos lasīt un varbūt kādi grāmatu jaunumi.

Patiesi priecājos, ka jums patika Svētdienas ziņu ideja. Tas rosina darboties. Ceru, ka, neskatoties uz slikto laiku, lieliski atpūtāties šajā svētku nedēļā.

Dzīvē un blogā (23.06. – 29.06.):

Manī laikam nav tas īstais latviešu mazohisms, lai tik aukstā un slapjā laikā dzertu alu pie ugunskura. Gan jau būs citi labāki Jāņi. Tomēr Līgo dienā dabā biju. Par puķēm papriecājos Randu pļavās un izstaigāju Niedrāju-Pilkas purva taku. Abas jaukas un latviskas vietas. Šonedēļ uzrakstīju tikai par Zigmunda Skujiņa “Miesas krāsas domino”. Šim romānam man patika izvēlētā tēma, bet bija dažas iebildes pret izpildījumu. Vēl izpētīju agrāk izdotās piedzīvojumu un fantastikas sērijas. Atklāju, ka arī mūsējie ir šo to sarakstījuši un šīs zināšanas noteikti izmantošu. Mani mazliet mulsina Lidija Obuhova ar romānu vai garstāstu “Lilita” (1967. gads). Nevaru atrast nekādu informāciju, tomēr izskatās, ka dzimusi Rīgā, arī darbs izdots latviski. Doronike, Sibilla, varbūt jūs varat palīdzēt šajā jautājumā?

Šonedēļ lasīts:

Pabeidzu “Japānas nogrimšanu”. Jā, Japāna nogrima. Vai vispār ir iespējams vēl lielāks maiteklis grāmatas nosaukumā? Pēc zinātnieku domām, tāda katastrofa nav reāli iespējama, tomēr romāns ir ļoti ticams, jo autors veiksmīgi savijis kopā reālu un izdomātu teoriju. Ķēros klāt Harija Kebēra noslēpuma šķetināšanai Žoela Dikēra romānā “Patiesība par Harija Kebēra lietu”. Man ir aizdomas, ka tas jaunais autors Markuss ir savtīgs manipulators. Piektdiena bija ļoti mierīga, kārtoju lielu papīru kalnu un veiksmīgi to apvienoju ar “Drood” klausīšanos. Šī audiogrāmata ir bēdīgi slavena ar divām lietām. Pirmkārt, tā ir mana pirmā audiogrāmata. Otrkārt, es to klausos jau divus gadus. Iespējams, ka nav tā labākā izvēle, tomēr lasot papīra formātā es laikam vispār aizmigtu. Autors liek protagonistam Vilkijam Kolinsam daudz un sīkumaini aprakstīt gan Dikensa, gan savu privāto dzīvi, citēt “Our Mutual Friend” un atspoguļot garumgarus dialogus, kam ne vienmēr ir kāda būtiska nozīme sižeta virzībā. Vēl uz Japānas viļņa esot, lēnām baudīju haikas no krājuma “Jāņtārpiņa gaisma”.

Simt jūdžu projām
Negaisa mākoņus aizdzen
Peoniju ziedi.

/Busons Josa/

Nākamās nedēļas plāni:

Turpināšu lasīt “Patiesību par Harija Kebēra lietu”. Vēl dikti daudz jālasa. Divas dienas vairākas stundas pavadīšu autobusā un klausīšos vai nu “Drood”, vai arī sākšu “Code Name Verity”.

Kino un mazliet spēles:

Vispār jau “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” (2012) noskatījos pagājušajā svētdienā, bet tas sanāca pēc Svētdienas ziņu pirmā numura publicēšanas, tāpēc pieskaitīsim šai nedēļai. Īsumā – viduvēja romāna viduvēja ekranizācija. Daudz ievērojamāks notikums ir “Defiance” seriāla jaunā sezona. Seriāla pamatā nav neviena literārā darba, tomēr man skatoties ir sajūta, ka tā ir lieliska fantastikas romāna ekranizācija, tāpēc šeit to pieminu. Ja tāds romāns būtu, obligāti lasītu. Es fanoju par “Defiance”. Fanoju tik ļoti, ka garajās Jāņu brīvdienās sāku spēlēt “Defiance” spēli, kas ir cieši saistīta ar seriālu. Tas ir mans pirmais riktīgais šūteris, priecīgi šauju no ar skoču aptīta kalašņikova un nepazīstu pati sevi.

Papildinājums grāmatplauktam:

AnneOfGreenGable_FinalDownloadCoverAnne of Green Gables (audio grāmata)

Everyone’s favorite redhead, the spunky Anne Shirley, begins her adventures at Green Gables, a farm outside Avonlea, Prince Edward Island. When the freckled girl realizes that the elderly Cuthberts wanted to adopt a boy instead, she begins to try to win them and, consequently, the reader, over.

Vēl viens audiobooksync.com bezmaksas ieguvums, no kura nespēju atturēties. Par “Annu no Zaļajiem jumtiem” man ir mīļas bērnības atmiņas un labprāt pārlasītu. Paklausīšos kā Anna skan angliski.

www:

Izrādās, ka bez bestselleriem ir arī kulta grāmatas. The Telegraph apkopojis 50 labākās kulta grāmatas. Sarakstā, protams, ir Selindžera “Uz kraujas rudzu laukā”, Keruaka “Ceļā”, Kafkas darbi, Bulgakova “Meistars un Margarita”, arī man mīļais Faulza “Burvis”, un vēl daudzi citi darbi. Esmu lasījusi tikai kādus sešus.

7 thoughts on “Svētdienas ziņas #2

  1. Lidija Obuhova ir krievu rakstniece, ieguglē krieviski, uzreiz visu uzzināsi🙂
    Es pabeidzu skatīties vienu drausmīgu guilty pleasure – krievu seriālu Gluharj par drūmo mentu ikdienu. Tagad laikam back to vampires, jo True Blood sākas pēdējā sezona.
    Mani vienmēr ir interesējis, kādiem kultiem ir domātas tās kultu grāmatas, jo mani neviena grāmata nav tik ļoti ietekmējusi, lai es to turētu uz altāra.

    Like

    • Vai, kāds vēl skatās True Blood.🙂 Man piegriezās ar trešo sezonu.

      Par kulta grāmatām runājot, droši vien Bendžamina Spoka “Bērns un tā kopšana” varētu būt topā tiem, kas piekopj bērnu kultu.🙂

      Like

      • Ceru, ka tas ir tāds labdabīgs kults🙂
        Es True Blood mēģināju skatīties, bet man tik drausmīgi nepatika tā Sookie (varbūt aktrise sūdīgi spēlēja), ka tālāk par pirmo sēriju netiku.

        Like

    • Ak, žēl. Jo tad man viņas “Lidija” tā smuki iegultos vienā no lasāmajiem gadiem.
      Tur bija apmēram tāds skaidrojums – tās ne vienmēr ir visu mīlētas grāmatas, bet tādas, kas spēcīgi ietekmējušas domāšanu daļai sabiedrības.

      Like

Komentēt

