10 grāmatas, kuras visvairāk ietekmējušas tavu dzīvi

Kad Spīgana mani nominēja šai jaunajai akcijai, es saķēru galvu, jo uzdevums pirmajā brīdī izskatījās nepaveicams.  Ideja sekojoša: “katrs nosauc 10 grāmatas, kas visvairāk ir ietekmējušas vai izmainījušas viņa dzīvi, grāmatas, kurām ir bijusi liela emocionāla nozīme, un varbūt pie katras ieliek nelielu komentāru par to, kāpēc un kādā veidā, bet pēc tam nominē trīs citus blogerus, kas dara to pašu”.

Kaut kā man izdevās sagrabināt vajadzīgo grāmatu skaitu. Neesmu pārliecināta, ka pēc mēneša vai gada šis saraksts izskatītos tāpat. Neesmu arī pārliecināta, ka ir kāda grāmata, kas izmainījusi manu dzīvi. Tā vai citādi manus uzskatus gan grāmatas ir ietekmējušas un iespējams, ka es pati līdz galam nemaz neapjaušu, kuras ir tās svarīgākās grāmatas, jo ir lietas, kas nosēžas zemapziņā bez klāt pievienotas atsauces uz pirmavotu. Paldies Spīganai par ideju. Viņas 10 grāmatas ir interesanta izvēle, bet droši vien tāda ir arī manējā.

1. Grāfs Monte Kristo. Aleksandrs Dimā

Pirmo reizi šo grāmatu izlasīju, kad man vēl nebija paredzēts lasīt tik biezas grāmatas un kopš tā brīža Edmunda Dantesa liktenis nodarbināja manu iztēli daudzus gadus. No viņa es mācījos nepadoties. Pie viena tas ir aizraujošs piedzīvojumu/ vēsturiskais romāns.

2. Straumēni. Edvards Virza

Pieļauju, ka “Straumēni” ir viens no tiem faktoriem, kas izveidoja manu latvisko dabas izjūtu. Vienlaicīgi tas ir nostalģisks sapnis.

3. Mitago mežs. Roberts Holdstoks

Pieļauju, ka šī bija pirmā nopietnā izlasītā fantasy, bet tas nav būtiski. Būtisks ir tikai maģiskais mežs. Mani tik ļoti apbūra meža koncepcija! Ar laiku aizmirsu grāmatas autoru un nosaukumu, bet tas mežs visu laiku ir bijis ar mani.

4. Nekas nav neiespējams. Pēters Kummers

Pašpalīdzības gudrību grāmata. Viena no retajām, ko vispār esmu lasījusi. Tā man savulaik palīdzēja sakārtot domas, iet uz nosprausto mērķi un apstiprināja pārliecību, ka ļoti daudz kas ir iespējams, ja pie tā piestrādā.

5. Zilā pils. Lūsija Moda Montgomerija

Mana komforta literatūra, kas man vienmēr liek justies labi. Vai vēl kas jāpaskaidro?

6. Džordža R.R. Mārtina sāgas prīkveli

Ļoti tieši ietekmēja manu dzīvi, jo atgrieza man lasītprieku pēc ilga pārtraukuma.

7. Esiet sveicinātas, skumjas. Fransuāza Sagāna

Lika man padomāt un radīja vēlmi uzrakstīt pirmo grāmatu atsauksmi. Tāpēc domāju, ka pietiekoši svarīga, lai iekļautu šajā sarakstā.

8. Kaķīša dzirnavas. Kārlis Skalbe

Pārlasot pasaku, biju šokēta, cik ļoti pasakā ietvertais vēstījums ir ietekmējis manu domāšanu.

9. Herland. Charlotte Perkins Gilman

Stāsts, kas neiziet man no prāta un savā ziņā labākais, ko izlasīju klausoties fantastikas kursu. Tā ideja par sieviešu pārvaldītu pasauli bija kaut kas līdz šim nelasīts. Vēlos lasīt vairāk šādus neparastus, agrāk sarakstītus un ne tik populārus stāstus, bet līdz šim tas ir palicis vēlmju līmenī. Varam paspēlēties ar ideju, ka tas ietekmēs manu nākotnes lasīšanas gaumi?

10. Burvis. Džons Faulzs

Baidos, ka “Burvi” lasīju pārāk nesen, lai būtu pilnīgi pārliecināta, ka arī pēc 10 gadiem tā iekļūtu šajā sarakstā. Tomēr kaut kas šajā darbā mani ir aizķēris un nelaiž vaļā, es gribu saprast, bet nespēju. Ja būtu iespēja nokļūt kādā izdomātā vietā, tad es gribētu nokļūt uz šīs grieķu salas un satikt noslēpumaino Burāni saimnieku.

Kad sarakstu jau biju izdomājusi, prātā ienāca Justeina Gordera “Sofijas pasaule”, bet man būtu jāpārlasa, lai saprastu vai un cik grāmatā paustās idejas ir mani ietekmējušas.

Baidos trāpīt uz tiem, kuri jau ir nominēti, tomēr labprāt lasītu kādas grāmatas ir ietekmējušas Sibillas, Anetes (tā, kura Klejotāja) un Andra dzīves.

 

14 thoughts on “10 grāmatas, kuras visvairāk ietekmējušas tavu dzīvi

  1. Tavā sarakstā redzu daiļdarbus, kurus nākotnē labprāt vēlos izlasīt, paldies par idejām!😉
    Un, protams, jūtos pagodināta par iespēju kārtīgāk paurķēt sevi, konkrētāk, cik lielā mērā un kuras grāmatas vainīgas pie mana “Es”.🙂

    Like

  2. Atpakaļ ziņojums: 10 grāmatas, kuras visvairāk ietekmējušas tavu dzīvi | Klejotāja

  3. Tavējais ir tāds man ļoti saprotams saraksts.🙂
    No Dimā pirmos izlasīju “Trīs musketierus”, tāpēc man tie ir kļuvuši par vēsturiskās piedzīvojumu literatūras klasiku. Arī “Mitago mežu” gandrīz iekļāvu savā sarakstā.

    Like

  4. Tev veselas divas latviešu grāmatas! Skatos, ka pārējie blogeri latviešus īpaši nav izcēluši šajā akcijā.
    Kad publicēju savu sarakstu, iedomājos, ka vajadzēja iekļaut arī Elsbergu, jo viņa dzejoļi man bija mīļi vidusskolā. “Straumēni” man palika aiz strīpas un tā arī neviens latviešu darbs manā sarakstā neiekļuva..

    Like

Komentēt

