Blogam deviņi. Kāds būs desmitais?

blogam 9

Nav jau daudz un tomēr 9 gadi blogam liekas tāds wow. Kad 2006. gadā sāku rakstīt par grāmatām, man nebija ne mērķa, ne vīzijas par to, kas būs pēc 5 vai 10 gadiem. Mēs ar Intu no Asmodeus bijām kā tādi divi vientuļi pirmatklājēji, jo neviens cits milzīgajā latviešu blogu gūzmā tolaik par grāmatām nerakstīja. Tagad ir izveidojusies diezgan stabila grāmatu blogeru komūna un nevienam nav jājūtas vientuļam savā grāmatu mīlestībā. Teikšu godīgi, bez jums, blogeri un pārējie bloga lasītāji, man nebūtu tik liela vēlme turpināt šeit izteikties. Es varētu apmierināties ar pāris rindām Twitter vai Goodreads, kas neaizņem tik daudz laika. Milzīgi sirsnīgs paldies jums visiem! Ceru, ka kopā pavadīsim vēl daudzus jaukus un grāmatām piepildītus gadus.

Savu pateicību vēlos izteikt gan fiziski taustāmā veidā ar pāris grāmatu izlozēm, gan dodot jums iespēju ietekmēt bloga izskatu un saturu. Viens konkurss jau bija, domāju vēl pašās novembra beigās “palaist” otru. Negrasos mainīt pašlaik esošo bloga vizuālo tēmu, bet vēlos jums uzdot jautājumu par fontu bloga ierakstiem – vai tas ir pietiekami liels un acij tīkams?

Parunāsim par saturu, labi? Līdz šim 99% ierakstu šeit ir bijuši par un ap grāmatām. Pa šiem gadiem blogs ir kļuvis par daļu no manas dzīves, bet dzīve nestāv uz vietas. Tā mainās un mainos arī es. Šogad man radās vēlme aprakstīt to, ko redzu ārpus grāmatu lapām un tā tapa “Brīvā dabā”, kur bilžu un teksta veidā sāku fiksēt velobraucienus un pārgājienus. Problēma tikai tā, ka man nepatīk atsevišķi krāmēties pa vēl vienu blogu un es labprāt visu apvienotu vienā. Retu reizi man gribētos uzrakstīt arī par kādu kultūras pasākumu vai filmu (visticamāk gan tikai tad, ja tas būs saistīts ar kādu literāro darbu). Iespējams, ka reizēm jūs šeit ieraudzītu arī kādu spalvainu purniņu, vai vēl kādu neveiklu mēģinājumu uzvilkt skaistus burtus. Vasaras sākumā arī tā kā solīju uzrakstīt par rakstāmlietām, ko pasūtīju no Alliexpress. Tā nekādā gadījumā nav vēlēšanās rakstīt par “visu, ko redzu”, tomēr arī reālā grāmatplauktā mēdz atrast vietu dažādi nieciņi un piemiņas lietas. Skatoties to, ar kādu regularitāti rakstu pašlaik, “ne-grāmatu” ieraksti varētu būt 1 – 2 mēnesī. Ko sakāt?

Pamazām zīmēju bloga nosaukuma/logo variantus. Nododu vērtēšanai pirmos divus. Neņemiet vērā bilžu kvalitāti, man nav ne spoguļkameras, ne labu gaismu. Pašlaik svarīga ir tikai ideja, kas drīzumā gozēsies bloga galviņā.

logo1 1.variants

logo2 2. variants

Man ir svarīgas jūsu domas, lai kopā arī turpmāk mums būtu interesanti. Paldies par uzmanību, eju ēst tortīti🙂

37 thoughts on “Blogam deviņi. Kāds būs desmitais?

  1. Sveicieni, sveicieni jubilejā🙂
    Daudz iedvesmas arī nākotnē!🙂
    Kad es pirmssākumos izbāzu degunu ārā no sava bloga un sāku tā, regulāri lasīt citu rakstīto, tad Tavs blogs bija viens no trim, kuru regulāru lasīšanu es atceros🙂 Deviņi gadi…tas ir iespaidīgi.

    Like

  2. Daudz laimes blogjubilejā!🙂 Cienījams bloga vecums, tā tik turpināt uz priekšu!
    Atbildot uz jautājumu par saturu – piemēram, es ar lielāko prieku šad tad lasītu šeit arī par tiem citiem dzīves nieciņiem, kas sasēduši ap virtuālo grāmatplauktu.🙂

    Like

  3. Sveicināta deviņgadē! Iespaidīgs vecums, iespaidīgs.🙂
    Un, protams, novēlu tāpat turpināt vēl daudzus, jaukus un grāmatām piepildītus gadus. Tev taču ir viens no ilgtspējīgākajiem, noturīgākājiem un radošākajiem grāmatu blogiem.
    Tēmas vari droši paplašināt. Pastāvēs, kas pārvērtīsies, kā teica viens Tevis dikti nemīlēts dzejnieks. Un, kas tas par spalvaino purniņu, kurš te varētu parādīties?🙂

    Like

    • Paldies, paldies🙂 Ļoti patīkami dzirdēt ko tādu. Prieks, ka lasi, komentē un pati raksti, jo bez Tava bloga mūsu lauciņā būtu skumjš robs.
      Bez tā Raiņa nekur, hehehehe🙂 Par spalvaino purniņu….ir viens padomā, bet vēl neko konkrēti neteikšu. Turu īkšķus, lai viss sanāktu. Gribu arī uzrakstīt par savu mīļo Astīti, kura man joprojām ļoti pietrūkst.

      Like

    • Paldies🙂 Doma ir bijusi, bet ir slinkums+nevēlēšanās tērēt laiku, jo būtu daudz kas vēl jāapgūst+nav pārliecības, vai to vajag. Kad 9 gadus ir bijusi šāda adrese, tad pārcelties nešķiet viegli, daudz kas jāapsver.

      Like

  4. Apsveicu!
    (Es jau pilnīgi iztēlojos, kā savā nākamajā dz. d., ja to piedzīvošu, varēšu rakstīt: “Ms. Marii tobrīd visu jau jutās uzrakstījusi un klusēja…”)
    Burti ir glīti, tikai diezgan blāvi (protams, nevajag lasīt naktīs), un jaunā galviņa jau pati vedina uz domu, ka šis ir “arī grāmatplaukts”, tātad pilns ar kaķiem, kas visu gāž, un citām tādām lietām.

    Like

    • Paldies! Nē, es ceru, ka tā nebūs🙂 Tas ir, Tu piedzīvosi nākamo dzimšanas dienu, bet es neklusēšu.
      Man ir aizdomas, ka to blāvumu nevaru mainīt, tas jau “ādiņā” paredzēts, bet varu pamēģināt citu fontu, varbūt kāds treknāks izskatīsies tumšāks.
      Jā, jā, esi uzķērusi galviņas domu. Tāpēc man nav kaķa, lai nekas netiktu nogāzts.

      Like

  5. sveicieni arī no manas puses! 2006.gads man nekā vēl nesaistījās ar blogošanu, vismaz es neatceros sevi lasām blogus.. Tātad tu esi viens no pionieriem. Man 2.variants patīk labāk, tikai es, protams, gribētu spilgtāk… Vai tur būs arī krāsas vai tikai melnbalts?
    Mazliet izklausās, it kā tu attaisnotos, ka gribi rakstīt par citām tēmām, bet es ieteiktu par to neraizēties- raksti par to, kas sagādā prieku!

    Like

    • Paldies! Būs spilgtāk. Vēl jāpiestrādā pie līnijām un jānoķer kāda gaišāka diena. Domāju tikai melnbaltu.
      Ja esmu iesākusi lasīt kādu blogu un tas pēkšņi sāk rakstīt pavisam par citu tēmu (teiksim no kultūras pārmetas uz politiku), tas mani mulsina un nepatīk. Nevēlos savus lasītājus apbēdināt, tāpēc man šķiet godīgāk apjautāties un uzzināt viedokli. Ņemšu vērā Tavu ieteikumu🙂

      Like

  6. Sveicieni arī no manis bloga jubilejā! Pievienojos tiem, kas saka, ka šis blogs ir starp viņu favorītiem – patīk, kā Tu raksti par grāmatām, turklāt lieliski proti ieteikt lasāmvielu.🙂
    Man tieši patīk, ka tas virsraksts lasāms gan kā Marī grāmatplaukts, gan kā arī grāmatplaukts.

    Like

    • Paldies! No vienas puses šķiet, ka 2006. gads tepat vien tikko bija. No otras – kad sāc apdomāt, kā viss ir mainījies, cik daudz noticis pa šo laiku, tad jā, 9 gadi ir daudz. Tev viss vēl priekšā🙂

      Like

  7. Lieli sveicieni un tā turpināt!
    Izskatās, ka ne man vienai gribas paplašināt redzesloku un izkāpt no grāmatplaukta. Un tā jau ir, ka ar laiku uzrodas vēlme dažādot rakstāmo, lai neiekristu vienveidībā.

    Like

  8. Apsveicu, Marī!
    Visi jau tik skaistus sveicienus un apsveikumus sarakstījuši, ka man atliek tikai pievienoties. Arī es pieskaitu šo blogu pie saviem favorītiem, un priecājos par katru jaunu ierakstu. Vienmēr ar nepacietību gaidu tavus video! Prieks, ka esi uzdrošinājusies aizsākt vlogošanu par grāmatām, un joprojām ceru, ka būs vēl citi grāmatu blogeri, kas tev sekos šajā jomā!🙂
    Pareizi tu saki- grāmatplaukta saturu veido ne tikai grāmatas, bet arī citi nieciņi. Tāpēc atbalstu tavu ideju paplašināt bloga tematiku.

    Like

    • Paldies, Evija! Labo vārdu nevar būt par daudz🙂 Paldies, ka lasi. Ai, ar to vlogošanu ir tā, ka joprojām liekas, ka nesanāk. Satraucos vai kautrējos, sajaucu un aizmirstu vārdus un domas. Pati sev lielākā kritiķe, tā teikt. Tāpēc arī joprojām video ir tikai šeit atrodami, neesmu tos Youtube palaidusi publiski. Man šķiet, ka Dainis varētu vlogot un viņam sanāktu🙂 Ceru, ka atsāksi aktīvāk rakstīt, jeb esi iestājusies doktorantūrā?

      Like

      • Es nekad nepateiktu, ka video laikā tu satraucies vai kautrējies, to patiešām nevar redzēt! Manuprāt, tie ir kļuvuši daudz brīvāki un kvalitatīvāki. Tā ka visticamāk tu arī esi vienīgā kritiķe.😉 Piekrītu par Daini.
        Nē, nē, doktorantūrā neesmu iestājusies, bet šis laiks ir bijis diezgan aizņemts. Pavisam drīz pievērsīšos aktīvākai blogošanai.🙂

        Like

  9. Liels prieks un pārsteigums,ka blogam jau tik cienīgams vecums! Ar LV blogiem man gājis kā pa viļņiem,reizēm lasīti daudz un bieži,dažreiz reti un tikai pāris, taču Tavs blogs vienmēr iekļāvies manā nezūdošo favorīti bariņā🙂 Pirmsākumos lasīju blogu,jo patika Tavs viedoklis un izteiksmes veids, tāpēc jo lielāks bija pārsteigums,kad pēc laba laiciņa salikās kopā bilde un sapratu,ka esi kind of kaimiņiene (tāpēc tāda mulsuma sajūta, kad satieku dzīvē savu iecienītāko grāmatu blogeri :D)
    Ar patiesu interesi lasīšu arī tos bloga ierakstus,kas nebūs saistīti ar grāmatu pasauli.
    Lai nerimstošs dzīvesprieks,jo tas nesīs iedvesmu un visu pārējo nepieciešamo,lai būtu apaļš desmitais gads!

    Like

  10. Sveicieni un apsveicieni!
    Varu labi saprast, ka gribas rakstīt arī par citu ko, jo ne jau tikai no grāmatām sastāv dzīve (lai kā to kādreiz gribētos). Un ja Tev negribas “vilkt” vairākus atsevišķus blogus, tad es varētu teikt, ka man diez ko nepatiktu staigāt pa vairākiem atsevišķiem blogiem- tāpat jau sanāk novazāties pa internetu vairāk nekā būtu saprātīgi🙂. Tikai… nu… ja galviņu varēs izlasīt kā “( )arī grāmatplaukts”, tad sāk likties, ka citi temati varētu ņemt pārsvaru un grāmatas palikt tikai “arī”, ko nu gluži negribētos. Bet būs jau labi.

    Like

  11. Sveiciens maģiski apaļajā jubilejā! Paldies par foršajiem rakstiem! Un lai vienmēr ir kāds interesants stāsts, ko izstāstīt! Es personiski tikai priecāšos, ja tie būs arī par citām lietām, jo ir ļoti interesanti uzzināt, ko iecienītie blogeri ne tikai lasa, bet arī ko ēd un kur ziemo.😀 Un blogam taču tieši tā foršā īpašība, ka nav jāievēro obligāti kāds rāmis – noteikta tēma, noteikts ierakstu garums, attēlu skaits pie ieraksta utt. Bloga bildes ideja ir ļoti forša, man gan gribētos izteiktāku to M burtu, citādi tas drusku pazūd uz izteiktā “arī” fona.

    Like

    • Paldies, Austra! Jā, protams, katrs pats sava bloga saimnieks🙂 Tomēr, lasītāji ar gadiem ir pieradināti pie noteiktas tēmas, negribās šokēt ar apstākļu maiņu bez labprātīgas piekrišanas.
      M burts būs izteiktāks.

      Like

  12. Labāk vēlāk nekā nekad…un tā, pamparampā! Sveicu ļoti nopietnajā jubilejā! Ko tur liegties, vienmēr esmu bijusi Tava fane, un ar lielu prieku vēroju (labā nozīmē, ne kaut kādā vujārisma stilā:), kā Tavs blogs pilnveidojas, kļūst arī personiskāks. No Tevis staro pamatīgums un patiesa grāmatmīlestība. Es labprāt lasītiu arī par citam tēmām. Patīk, kā Tu raksti, tāpēc laikam lasītu par jebko, ja godīgi. Nu un Tavi grāmatu video man ir neatņemama sastāvdaļa pie pirmdienas (man te tā lēnāk viss nonāk) kafijas krūzes. Lai viss notiek!

    Like

Komentēt

