Lasītāja lielais palīgs – grāmatzīmes

breakfast-867822_960_720

bilde no pixabay.com

No steigā atrastas papīra strēmeles vai jebkā cita, ko var ielikt starp lapām, tās netraumējot, līdz rūpīgi izgatavotai speciālai un dažkārt pat dārgai greznumlietai – tik dažādas ir grāmatzīmes. Paldies visiem, kas man padeva stafetes kociņu! Beidzot labojos un izpildu burvīgu uzdevumu – parādīt un pastāstīt par grāmatzīmēm, ko izmantoju.

Ja sāksiet meklēt Pinterest vai Etsy, prātā var sajukt no grāmatzīmju dažādības un skaistuma, bet manējās ir diezgan prozaiskas un vienkāršas. Bija laiks, kad man par grāmatzīmēm kalpoja kāds konfekšu papīrītis un darbmācības stundā austa grāmatzīme. Bija brīdis, kad man tā īsti vispār nebija grāmatzīmju un lietoju to, kas pagadījās pa rokai. Īslaicīgai vietas atzīmēšanai esmu arī locījusi lapas stūri (ar to nelepojos) un atstājusi starp lapām nazi vai pildspalvu.

IMG_20160922_184338

Mans “nelegālo” grāmatzīmju laiks beidzās, kad tiku pie Satori grāmatzīmes. Vairs īsti neatceros, kur atradu. Varbūt kādā žurnālā vai bibliotēkas grāmatā. Bildē varbūt tik labi nevar redzēt, bet šī grāmatzīme ir krietni palietota, jo ilgu laiku bija vienīgā. Tad pamazām pievienojās reklāmas kartiņas (divas malējās labajā pusē). Abas esmu izmantojusi, diezgan ērtas lielākām grāmatām. Kā grāmatzīmi saglabāju arī Zvaigzne ABC apsveikuma kartiņu Ziemassvētkos tās lentītes dēļ, bet īsti neesmu izmantojusi. Man ļoti mīļa ir auduma grāmatzīme no Turcijas, ko man uzdāvināja Inese. Pašā kreisajā malā ir kādas draudzenes pastkarte no Marokas, ko plānoju izmantot kā grāmatzīmi, bet reāli neesmu to darījusi.

IMG_20160922_183958

Dažkārt pasūtu grāmatas no Book Depository. Pirmajās reizēs tās atnāca bez grāmatzīmēm un ļoti sabēdājos, bet nu jau man Book Depository grāmatzīmju ir vairāk kā vajadzīgs, pie tam četras izkrāsojamas. Tajā tumšajā grāmatzīmē ir kaut kas šaušalīgs, bet man patīk un esmu to ielikusi burvīgajā “Stounerā”, ko iesāku pārlasīt pēc tā iznākšanas un reiz tam atkal pieķeršos.

Reizēm gadās grāmatas ar šķirlenti, ko es uzskatu par ļoti parocīgu izgudrojumu un būtu priecīga, ja vairāk izdevniecību savās grāmatās to ievietotu.

IMG_20160922_184105

Beigās divas pašlaik mīļākās grāmatzīmes.

IMG_20160922_184224

Nezinu, kā pareizi saucas, bet šī melnā kartiņa bija piestiprināta pie Valmiermuižas alus pudeles. Ja par alu, tad man garšo Valmiermuižas tumšais nefiltrētais, “Frišs” un zelteri. Nu jā. Kartiņu paturēju, tās nelielais izmērs ar piesieto striķīti ir ļoti parocīgs mazām grāmatām. Izmantoju to, lai atzīmētu vietu Džordža R.R. Mārtina “ķieģelī” – maza izmēra, biezā izdevumā ar sīkiem burtiem. Mārtina romāns ir vienīgais, kurā ar dzeltenu lapiņu atzīmēju 50 lpp. nogriezni un cenšos vienā piegājienā vismaz tik daudz izlasīt. Tad, kad vispār to daru…. Bet mana pašlaik visizmantotākā grāmatzīme, kas ceļo no vienas lasāmās grāmatas uz nākamo, ir kārtējā Book Depository grāmatzīme ar lasošu puiku (vai varbūt tā ir meitene?). Mazliet salocīta, mazliet apbružāta, bet pagaidām vēl braši turas.

Reizēm internetā papriecājos par skaistajām sudraba, koka vai auduma grāmatzīmēm, bet būtībā man nevajag vairāk par 4 vienkāršām un praktiskām papīra vai auduma lietām, ar ko atzīmēt vietu grāmatā. Man svarīgāks ir grāmatas saturs.

Ja negaidītā kārtā kāds vēl nav saņēmis uzaicinājumu pastāstīt par grāmatzīmēm, tad laipni lūgti.

P.S. Visiem pieminētajiem un attēlos redzamajiem uzņēmumiem/firmas zīmēm šī ir nespeciāla neapmaksātā reklāma.🙂

9 thoughts on “Lasītāja lielais palīgs – grāmatzīmes

Komentēt

