Parādi savu grāmatplauktu!

Pateicoties Līgas Sproģes un Mēnesmeitēna iniciatīvai, pa blogiem sākusi klejot jauna stafete. Stafetes vispār ir dikti forša lieta un vēl jo vairāk, ja iespējams ielūrēt citu grāmatplauktos. Paldies Asmo par stafetes kociņa padošanu. Pagājušajā gadā sāku atrādīt savā īpašumā esošās grāmatas. Pašlaik ir video par latviešu grāmatām un video par klasiku, kaut kad šo sēriju turpināšu.

Vispār mazliet kauns rādīt bildes. Man ir aizdomas, ka es varētu pretendēt uz neglītāko padomju laiku plauktu balvu. Pēc studijām tiku pie dzīvokļa ar visām mēbelēm. Viss pārējais pamazām ir aizceļojis uz miskasti, bet biezā saplākšņa sekcija palikusi, jo ir ietilpīga, izturīga un sasodīti smaga. Padomju gados ražoja neglītas, bet neiznīcināmas lietas. Neesmu vēl atradusi plauktus, kas izskatītos spējīgi noturēt tādu grāmatu kalnu ilgāk par nedēļu.

Sākam ar plauktiem “pilnā augumā”. Kā redzams, tur jau sen trūkst vietas un grāmatas saliktas divās rindās (dziļu plauktu priekšrocība). Nekādas īpašā sistēmas un kārtības nav.

kopskats

Ejam dziļumā, jeb pa plauktiem. Sākam ar diviem augšējiem plauktiem.

augsa

Pirmajā plauktā dibenplānā ir sabāztas grāmatas par vēsturi, vēsturiskām personām, ar ceļojumiem saistītās, un vēl šis tas. Otrajā plauktā dibenplānā ir visāda daiļliteratūra. Priekšplānā gribu izcelt daudz cietušo un pusizjukušo Masiļūnes pavārgrāmatu. Labi noder, kad jāpagatavo kas vienkāršs, bet sen aizmirsts.

Tagad divi apakšējie plaukti.

apaksa

Pirmajā plauktā ir haotiska uzziņas literatūras un daiļliteratūras kolekcija. No šī plaukta regulāri izvelku savu “bībeli” angļu-latviešu vārdnīcu, kas man uzticīgi kalpo kopš augstskolas pirmā kursa. Otrajā plauktā lielāko daļu aizņem krievu fantastika, kas uz mani neattiecas.

Vēl man ir “darba vieta” pie dīvāna, kur stāv tās grāmatas, ko drīzumā taisos lasīt, no bibliotēkas paņemtās grāmatas un tās, kuras esmu nesen izlasījusi.

pie divana

Uz rakstāmgalda stāv visa pašlaik pieejamā “A Song of Ice and Fire” sērija, bet kurš tad nav redzējis, kā tās grāmatas izskatās?

Man ļoti gribas redzēt Tējtasītes, Sibillas un Anetes Kalniņas plauktus, tāpēc saņemiet stafetes kociņu un ar dziesmu nesiet tālāk. Protams, gribu redzēt arī Spīganas, Elzas, Andra, Daiņa, Norelles, Unas un daudzu citu plauktus, bet pagaidīšu, kamēr citi iedos stafetes kociņus 🙂

16 domas par “Parādi savu grāmatplauktu!

    • Nekas, es pacietīgi gaidīšu kaut vienu stūrīti. Es diezgan daudzas grāmatas esmu atdevusi un taisos vēl paretināt rindas. Vietas trūkums spiež izvēlēties, ko atstāt.

      Patīk

  1. O, šitā foršā akcija! 🙂 Es tieši kādu nedēļu iepakaļ secināju, ka laiks savu plauktu pārkārtot un uzprišināt. Tagad būs dubults iemesls. Mans grāmatplaukts ir ”pārēdies”. Es nezinu, kur īsti lai saliek grāmatas, kas nesen atstieptas no atlaidēm joprojām stāv neparocīgā vietā uz rakstāmgalda, bet izdomāšu, tad būs arī bilde. Man patīk Tavs ”darba vietas” koncepts. Man arī ir kaut kas līdzīgs, tikai mazākos apmēros – parasti kādas trīs grāmatas + Kindle stāv uz vienlaicīgo lasīšanu.

    Patīk

  2. Atbalsojums: Parādi, kas Tavam grāmatplauktam vēderā! | Klejotāja

  3. Nu bet ļoti forši! Grāmatas jau to sekciju tikai izdaiļo un padara smukāku! 🙂
    Tu jau laikam daudz grāmatu aiznes uz maiņas punktiem?
    Un burciņai atvēlēta īpaša vieta plauktā!

    Patīk

    • Paldies, Tu ļāvi sekcijai ieraudzīt jaunu pievilcību! Jā, daudzas ir aizceļojušas uz maiņas punktu. Arī Valmieras bibliotēkā jau sanāktu vesels plaukts no manām grāmatām 🙂

      Patīk

  4. Patiešām liels prieks redzēt to, ka cilvēki lasa. Nu, kas gan var būt vēl labāk.
    Domāju, ka tas viss ies vēl uz priekšu, ja Latviski tiks tulkotas arvien vairāk tās izcilās grāmatas.

    Patīk

  5. Atbalsojums: Blogu apskati, Blogāres apskati | baltais runcis

  6. Atbalsojums: Kur dzīvo manas grāmatas? | Tējtasīte

  7. Atbalsojums: Grāmatplaukti. Bērnu grāmatas | Sibillas grāmatas

Komentēt

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.